11. OKTOBRĪ PALLADIUM NOTIKSSKAŅU MEŽS’2013

11. oktobrī, 20:00 koncertzālē Palladium notiks nepieradinātās mūzikas festivāla Skaņu Mežs’2013 otrais koncertvakars, kas veltīts ritmiskajai mūzikai, tostarp eksperimentālās deju mūzikas projektiem Demdike Stare, Andy Stottnun Shackleton, kā arī avangarda mūzikai, kas savā saturā izmanto deju mūzikas kodus.

Skaņu Meža 11.noktobra koncertvakars savā programmā ietvers sekojošos mūzikas projektus: Demdike Stare, Andy Stot, Shackleton, Ajukaja & Mart Avi, T (Toms Auniņš), NMO, Evol, Mārtiņš Roķis.

No pirmsākumiem deju mūzikas  kultūra  ir demonstrējusi īpašu patiku pret tumšām un noslēgtām  telpām,  kas  dejot gribošo publiku paslēpj un aizsargā no ikdienas  realitātes.  Klubs vai diskotēka vairs nav gluži vienkārši pasākuma  veids vai  norises vieta – tas ir spēcīgs, pakļaujošs konteksts:  “kambaris”,  kas saviem kodiem pielāgo un pārveido jebko, kas tajānuz nakti tieknielaists, sākot ar pašu publiku un beidzot ar mūziku,nkas, kā,npiemēram, post-tehno kustība liecina, pat vairs nejūtasnspiestanatbilst dejojamības kritērijiem.  VHS un vinilankultūrunpielūdzēji un audiovizuālie kolāžisti Demdike Stare uznstundunPalladium koncertzāli padarīs par okulta rituāla norisesnvietu,nšamaniski manipulējot ar kultūrzīmēm un līdz galamnnesaprotamiem,ntaču intuitīvi nojaušamiem tēliem kā rituālanatribūtiem: ritmsnvienmēr ir bijis būtisks, lai cilvēka ķermenisntam ļautu iekristntransā. Savukārt atzītie producenti Endijs Stotsnun Shackletonnaicinās ritmu identificēt ar kustību, taču vairs nenar ‘’bītu’’,nturpretim spāņu projekts Evol nojauks deju mūziku līdzntiknpsihedēliski pārspīlētām un kailām pamatsastāvdaļām, ka tāsnvairsnnebūs iespējams atpazīt. “Kā tas ir nonācis līdz šim?’’nirnjautājums, uz ko šī deju nakts mēģinās rast atbildi.

n

n

n

Endijs Stots ir viens nontrimnšā gada Skaņu Meža deju nakts Lielbritānijas spīdekļiem –narnminialbumiem “Passed Me By” un “We Stay Together”, kā arīnplašunatzinību ieguvušo “Luxury Problems”, kas zemas, tikpat kānjebkādunbītu laupītas ritmiskas pulsācijas apvieno arnekspresīvākiemnelementiem gan gaišākās, gan vēl nepieredzēti tumšāsnnoskaņās,nStots ir nostiprinājis elektroniskās mūzikas novatoranunnneatkārtojama stilista slavu. “Luxury Problems” internetanportālsnpitchfork.com ir raksturojis kā ierakstu, kas ir delikātsnunnkrāšņs, taču reizē saglabā viegli apslēptus draudīgumanelementus.nMinēto ierakstu kritikas portāls pitchfork.com unneksperimentālāsnmūzikas žurnāls The Wire ievietojuši 2012. gadanlabāko ierakstundivdesmitniekos, savukārt tehno mūzikai veltītaisnportāls ResidentnAdvisor to nosaucis par ceturto gada labākonierakstu. Savu radošonpozīciju žurnālam The Quietus E.Stotsnapraksta šādi: “Nonmākslinieka perspektīvas raugoties, radotnmūziku, tu publisko savunpersonību, to skaitā arī idejas un dažādasnlietas no tumšākiem savanprāta nostūriem. Taču šobrīd mansnorientieris ir radīt kaut kontiešām skaistu. Es dodu priekšrokunkaut kam, kā priekšā irniespējams absolūti izkust.”

n

n

n

n

n

n

n

n

n

Sems Šakltons jebnShackletonnkopā ar kolēģi Applebim vairākus gadus darbinājandabstepa vēsturēnbūtisko neatkarīgo izdevniecību Skull Disco, kurāntika izdoti arīnviņa paša ieraksti, iezīmējot attīstību no projektanMuslimgauzenietekmēta minimal techno līdz dub ietekmēm unnmūsdienīgākāmndabstepa formām. Žurnāls Resident Advisor parnŠakltona skaņunpasaules pārmaiņām raksta šādi: “Šakltona cilpaināsnritmankonstrukcijas un tintes notašķītie basi bieži tiek novestinlīdznpsihedēliskām galējībām. Tā vietā, lai meklētu veidus, kānsavunmūziku vienkāršot, viņš atrada ceļu, kā tajā ieraktiesnarvienndziļāk.” Tiesa, viņa slavenākais pēdējā laika darbs – trīsnplašunkomplekts “Music for the Quiet Hour/The Drawbar Organ EPs”npašanmūzikā ievieš arī gaišākus elementus, piemēram, pacilājošasnērģeļunpartijas un krāsaināku tekstūru izvēli, tajā pašā laikānpapildinotnsavu misticisma piesātināto minimālo tehno arnpoliritmiem, smalkunskaņu dizainu un balss fragmentu apstrādinagrīno Stīva Reihaneksperimentu stilā.

n

n

n

n

n

n

Demdike Stare irnaudiovizuālunmākslinieku duets, kas bieži tiek pieminēts tā dēvētāsntumšāsnelektroniskās mūzikas renesanses sakarā, kas pēdējo gadunlaikānskārusi arī mūsdienu deju mūzikas laukus. Būdams viensnnonpieprasītākajiem projektiem savā savdabīgajā okultāsnelektronikasnžanrā, Demdike Stare ir arī neapšaubāmi oriģinālākais,nun tas,niespējams, saistāms ar faktu, ka abi grupas dalībnieki irnrūdītinvinila ierakstu kolekcionāri – abu mūziķu līdzniracionalitāteinplašās zināšanas par mūziku tiem ļauj radītnspecifiskās noskaņāsnieturētu, vietām draudīgu, taču allažnlabskanīgu skanējumu, kasnatkarībā no dueta attiecīgā brīžanestētiskajām aktualitātēmnsvārstās starp visdažādākajām mūsdienunelektroniskās mūzikasnformām, nezaudējot autoru atpazīstamonrokrakstu: no dub mūzikas unnatmosfēriskiem drone skaņdarbiem līdzntramīgām un dejojamām audionkolāžām. Duets ir novērtēts ar savunpriekšnesumu vizuālo aspektu,nun 2013. gada Berlīnes mediju mākslasnfestivālā Transmedialenuzstājās ar atzinīgi vērtētu performanci,nkas bija veltītanrežisoram Alehandro Hodorovskim.

n

n

n

n

n

n

n

n

n

Projekta Evol darbinātājsnir 1975. gadāndzimušais Roks Himenezs de Sisneross (Roc Jiménez denCisneros), kasndzīvo un strādā Barselonā. 2011. gadā izdotaisnieraksts ‘’WormholenShubz’’ iezīmēja projekta pamatīgākunpievēršanos reiva mūzikasnelementu apspēlēšanai savos darbos – šainkultūrai tik raksturīgān‘’hoover’’ skaņa Evol turpmākajos ierakstosnun priekšnesumos tieknģenerēta, izmantojot dažādas datormūzikasnkompozīcijas metodes, unnestētiski tiek pārvērsta parnklaustrofobisku un jautri šausminošunhiperbolu. Iespējams, viens nonradikālākajiem projektiem, kasnpievērsies deju mūzikasnpārvērtēšanai.

n

n

n

n

n

n

Informācija par citiemnkoncertvakaranmūziķiem ir pieejama www.skanumezs.lv

n

n

n

Biļetes uz koncertvakarunvarniegādāties ‘’Biļešu Servisa’’ kasēs un www.bilesuserviss.lv.nIepriekšpārdošanāntās maksā 10 Ls, taču pie ieejas Palladium – 15nLs.
nnIr iespējams iegādāties arī izdevīgu trīs dienu abonementunuznfestivālu, kas maksā 17 Ls.

n

n

n

Koncertu atbalstanValstsnKultūrkapitāla fonds un Eiropas programma ‘’Kultūra’’.